"نسل طیب" توسط فعالان مسجد حضرت سید الشهدا (ع) آماده اجرا می شود
"نسل طيب" توسط فعالان مسجد حضرت سيد الشهدا (ع) آماده اجرا مي شود

"نسل طیب" توسط فعالان مسجد حضرت سید الشهدا (ع) آماده اجرا می شود

حجت الاسلام «حبيب الله پاکدامن»، مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي صبح امروز، 30 فروردين ماه در محل کانون فاطميون بجنورد حضور يافت و ضمن بازديد از فعاليت هاي اين کانون در جريان آماده سازي اجراي طرح "نسل طيب" قرار گرفت.
شناسه خبر : 46457 تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۷:۰۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان خراسان شمالی، کانون فرهنگی هنری "فاطمیون" در طبقه فوقانی مسجد تاره ساز حضرت سید الشهدا علیه السلام منطقه کوی امام حسین  علیه السلام بجنورد واقع شده است، که با فعالیت بیش از 100 عضو فعال و مستمر، مجموعه ای شاخص، برای برنامه ریزی  و اجرای اقدامات فرهنگی تربیتی را در برگرفته است.

 

حجت الاسلام پاکدامن، در طبقات مختلف وبخش های طراحی شده این مسجد حضور یافت  و از نزدیک فعالیت های گسترده  فرهنگی مسجد را مورد بازدید قرار داد.

کتابخانه و موضوع مطالعه، فضای بازی و سرگرمی و سالن بزرگ آموزشی، معرفی شهدا، فضای نمایشگاهی، کارگاه های آموزش مشاغل خانگی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی و مهارت آموزی بویژه برای دختران جوان از ویژگی های این مسجد بود.

با همفکری فعالان در تلاشیم تا مکانی برای پرورش نیروهای انقلابی فراهم شود.

 

به  گفته «علی ایوبی»، یکی از اعضای هیئت امناء و افراد تأثیرگذار این مسجدکه در نشستی صمیمانه طرح "نسل طيب" را برای مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی تشریح  می کرد،  موضوع آموزش و مهارت افزایی، محور این طرح است.

وی اضافه کرد: این طرح، در واقع نگاهی تربیتی و آموزشی دارد که از سوي اهالي مسجد "سید الشهدا علیه السلام" و فعالان کانون، با رویکرد شور و نشاط آفرینی، مهارت آموزی و نیز تولید محتوای فرهنگی و دینی، برای سنین 10 تا 17 سال، در نظر گرفته شده و با فضا سازی مسجد، به زودی اجرا می شود.

وی در ادامه گفت: 5 بخش اصلی شامل  قرآنی، بازی و سرگرمی، ملی و مذهبی، هنر و موسیقی  و محفل و محلات این طرح را شکل داده  و هم اکنون در حال آماده سازی فضا ی اجرای آن هستیم.

 

ایوبی در تکمیل مطالب خود، افزود: قصد داریم در تعامل با مدارس برای دانش آموزان فضای تولید محتوا و کارگاهی  فراهم شود که شاهد شناسایی و پرورش استعدادهای نوجوانان در دل مسجد باشیم.

 

پایان/